مرجع سراسری گردآوری متن کامل پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری

بررسی خوردگی در پوشش فولادی یک سازه ایمنی

بررسی خوردگی در پوشش فولادی یک سازه ایمنی

• پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش خوردگی و حفاظت از مواد با عنوان: بررسی خوردگی در پوشش فولادی یک سازه ایمنی  

• دانشگاه تهران  

• استاد راهنما: دکتر حسن فرهنگی  

• پژوهشگر: محمود زارع  

• تابستان 1377  

• فرمت فایل: PDF و شامل 128 صفحه

 

چکیــــده:

طولانی شدن زمان نصب و عدم تحقق شرایط قابل پیش‌بینی و کنترل شده زمان بهره‌برداری می‌تواند مسئله خوردگی سازه‌های حساس و بحرانی نظیر پوشش فولادی محافظ یک سازه ایمنی در نواحی مجاور ساحل دریا و در آب و هوای مرطوب و بارانی تشدید نموده، بطوریکه حتی موجب کاهش عمر مفید بهره‌برداری گردد. به همین دلیل بررسی ضایعات ناشی از خوردگی در طی وفقه طویل‌المدت در نصب سازه و پیش‌بینی ضایعات ناشی از خوردگی در طی دوره بهره‌برداری از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این پایان‌نامه، رفتار خوردگی یکنواخت و خوردگی حفره‌دار شدن ورق‌های جوشکاری شده از جنس فولاد ریز دانه BH51WS مورد استفاده در سازه‌های فولادی، با استفاده از آزمایش‌های تقلیل وزن و الکتروشیمیایی مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور ابتدا رفتار خوردگی یکنواخت و خوردگی حفره‌دار شدن نمونه‌های تهیه شده از فولاد مذکور و فلز جوش به روش تقلیل وزن و الکتروشیمیائی در محلول‌هائی نظیر آب باران، آب دریا و همچنین آب تجمع یافته در مجاورت قسمت‌های مدفون شده در بتن سازه فولادی مورد بررسی قرار گرفت. آنگاه میزان بیشترین کاهش ضخامت سازه فولادی، با توجه به داده‌های بدست آمده از اندازه‌گیری میزان کاهش ضخامت ناشی از خوردگی یکنواخت سازه و همچنین تجزیه و تحلیل آماری داده‌های مربوط به تعداد و عمق حفره‌ها در چند ناحیه از سازه به کمک روش آماری مقادیر کرانه‌ای مورد محاسبه قرار گرفت.

براساس نتایج حاصل از آزمایش‌های خوردگی، بیشترین میزان خوردگی یکنواخت در محلول‌های مختلف معادل 7 mpy می‌باشد و نمونه‌های تهیه شده از فلز جوش و فلز پایه حساسیتی نسبت به حفره‌دار شدن در تست‌های الکتروشیمیائی نشان نمی‌دهند. همچنین نتایج بدست آمده از روش آماری مقادیر کرانه‌های نشان می‌دهند که علیرغم اینکه بیشترین عمق حفره اندازه‌گیری شده در نواحی مورد بررسی در سازه از عمق 1 میلیمتر تجاوز نمی‌کند، لیکن بیشترین عمق حفره می‌تواند به مقدار 3.3 میلیمتر برسد. با در نظر گرفتن کاهش ضخامت ناشی از خوردگی یکنواخت و خوردگی حفره‌دار شدن، حداکثر کاهش ضخامت سازه فولادی برابر 3.7 میلیمتر می‌باشد که با توجه به حد مجاز کاهش ضخامت در نظر گرفته شده برای سازه فولادی در طراحی (4.5 میلیمتر)، ضخامت سازه کماکان در محدوده مجاز قرار دارد.

______________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF ، نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **

** درخواست پایان نامه:

با ارسال عنوان پایان نامه درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن پایان نامه در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت پایان نامه مورد نظر خود نمایید. **


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
14_165344_4539.zip3.2 MB